Jobexio – Myynnin pilotointiprojekti

Jyri teki Jobexiolle myynnin pilotointia, eli etsi sopivaa kohdeyleisöä tuotteelle.

Projektin yhteenveto

Asiakas: Jobexio

Kesto: 6 kk

Kategoriat:

Hallinto- ja tukipalvelutoiminta, HR-ratkaisut, IT-ratkaisut, Rekrytointipalvelu

Konsultti:

Jyri Järvinen

Jobexio yrityksenä

Jobexio on osaamisen hallinta- ja rekrytointipalvelu, joka tarjoaa älykästä tiiminhallintaa yrityksille sekä toimii rekrytointialustana IT-alan työnhakijoille.

Jobexion toimitusjohtaja Jyrki Kyläheiko kuvaa yrityksen lähtötilannetta omiin kokemuksiinsa nojaten: ”Olen ollut parikymmentä vuotta mukana pienemmissä konsulttiyrityksissä ja nähnyt sitä tiiminhallinnan tarvetta. Toisaalta olen tehnyt konsultointia freelancerina useamman vuoden ja huomannut, kuinka vääristynyttä se markkina voi olla. Välityskonsultit ottavat työkeikoista aika isoja provisioita.”

Jobexio ei peri välityspalkkioita, vaan rekrytointeja pystyy käyttämään rajattomasti pelkästään parinsadan euron kiinteällä kuukausimaksulla. Viime joulukuussa ensimmäisen version palvelusta julkaissut yritys keskittyi aluksi markkinoimaan palveluaan ilmaisille käyttäjille eli työnhakijoille ja freelancereille.

”Touko-kesäkuun vaihteessa alettiin enemmän tehdä myyntiä yrityspuolelle. Siinä vaiheessa otettiin Sellai mukaan.”

Sellai mukaan kuvioihin

Jobexio halusi testata konseptiaan ennen omien myyjien palkkaamista. Myös myyntiin vaadittava aika oli usein kortilla.

”Jobexio oli uusi yritys ja oli helpompi ensin testata ulkopuolisen myyjän kanssa se tuote ja palvelu. Eli me olimme tekemässä myynnin pilotointia, etsimme sopivaa kohdeyleisöä Jobexion tuotteelle”, Sellain konsultti Jyri Järvinen kertoo.

Jyrki Kyläheiko toteaa yhteistyön käynnistyneen jouhevasti. Sellain työntekijät olivat mukavia ja asiantuntevia ja tarttuivat työhön aktiivisesti. Perusajatus ymmärrettiin hyvin ja samalla saatiin myös muokattua ja terävöitettyä yrityksen viestiä ja myynnillistä näkökulmaa.

”Kokeiltiin isoja yrityksiä, teknologiataloja, sekä pienempiä yrityksiä. Käytiin Suomen markkinat käytännössä segmenteittäin läpi, parannettiin myyntipresentaatiota, sparrattiin, miten sitä tuotetta representoidaan ja myydään sekä kirkastettiin tuotetta samalla”, Järvinen kiteyttää.

Jyrki Kyläheiko toteaa yhteistyön käynnistyneen jouhevasti. Sellain työntekijät olivat mukavia ja asiantuntevia ja tarttuivat työhön aktiivisesti. Perusajatus ymmärrettiin hyvin ja samalla saatiin myös muokattua ja terävöitettyä yrityksen viestiä ja myynnillistä näkökulmaa.

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Käytämme sivuston toiminnan kannalta välttämättömien evästeiden lisäksi evästeitä sivuston kävijämäärän analysoimiseen ja markkinoinnin räätälöimiseen. Tietosuojaseloste