NurtureWorks – Työhyvinvoinnin parantaminen

Projektin yhteenveto

Asiakas: NurtureWorks

Kesto: 3 kk

Kategoriat:

Hallinto- ja tukipalvelutoiminta, Koulutukset, Työhyvinvointi

Konsultti:

Pauliina Sievänen

NurtureWorks - Työhyvinvointia koko organisaation mittakaavassa

Usein työhyvinvoinnista puhuttaessa keskustelun keskiössä on yksilö ja yksilön ongelmat. NurtureWorks on yritys, joka haluaa muuttaa tämän. Heidän lähtökohtansa työhyvinvointiin on vaikuttaa organisaation toimintatapoihin ja kulttuuriin, asioihin, jotka vaikuttavat ihmisten työhyvinvointiin negatiivisesti.

“Kun keskitytään yksilöihin, harvemmin päästään riittävän syvälle tasolle ongelmanratkaisussa”, kertoo Amy Albrecht, NurtureWorksin toinen kehittäjä. “Kun ei puututa ympäristössä oleviin työhyvinvointia heikentäviin tekijöihin, ongelmien juurisyitä ei päästä ratkaisemaan ja ne palaavat aina, viimeistään kun ihmiset vaihtuvat.”

NurtureWorks on kehittänyt tieteellisen menetelmän, jossa organisaation kipupisteet ja ongelmakohdat pystytään tunnistamaan ja niitä pystytään ratkomaan. Kun keskiössä ei olekaan yksilö vaan organisaation rakenteelliset kipupisteet, koko organisaation työhyvinvointi paranee – ja sen mukana myös suoritustaso.

Sellai ja NurtureWorks kohtaavat

“Meillä NurtureWorksilla on paljon kokemusta työhyvinvoinnista, mutta kokemusta myyntityöstä perustajilla ei ollut”, Albrecht kertoo. “Varaa palkata omaa myyjää ei ollut, ja halusimme tukea koko myyntiprosessiin eikä vain esimerkiksi buukkaria. Googletin asiaa, ja Sellai oli ainoa yhtiö Suomessa, jonka löysin, joka tarjoaa myyntikonsultaatiota tässä laajuudessa.”

 NurtureWorks ja Sellai tekivät sopimuksen 100 tunnin myynnin aloitusprojektista, ja Sellain konsultti Pauliina Sievänen otti Sellain puolesta ohjat yhteistyöstä. “Pauliinan kanssa yhteistyö toimi hienosti. Hän todella sisäisti NurtureWorksin toiminta-ajatuksen. Toiminnasta tuli turvallinen olo, kun Pauliinakin selkeästi uskoi palveluun ja tuotteeseen. Se varmasti myös välittyi prospekteille.”

Pauliina kehuu myös yhteistyötä yhtä ylistävin sanankääntein: “Yhteistyö oli todella miellyttävää NurtureWorksin kanssa. Kemiat Amyn kanssa toimivat erinomaisesti ja meillä oli paljon todella hyviä keskusteluja. Opimme puolin ja toisin paljon.”

“Meillä ei ollut mitään kokemusta kylmäsoitosta. Ajatus puhelimeen tarttumisesta ja asiakkaalle soittamisesta tuntui hieman epämiellyttävältä. Pauliinan työtä seuratessa itsekin sai uskoa asiakkaiden kontaktoimiseen kun näki, että kyllä niitä prospekteja sai kiinni. Opimme paljon siitä, miten asiakkaan kanssa keskustelu kannattaisi aloittaa,” Albrecht kertoo.

Kylmäsoittoja ja myyntiprosessin kehittämistä

100 tuntia on suhteellisen lyhyt aika käynnistää yrityksen myynti. Työ aloitettiin workshopissa, jossa Pauliina hankki itselleen syvällisen ymmärryksen NurtureWorksin toiminnasta ja tuotteesta, ja pyrittiiin tunnistamaan asiakas ja tämän kipupisteet. Tämän jälkeen Pauliina lähti kontaktoimaan asiakkaita puhelimitse.

“Meillä ei ollut mitään kokemusta kylmäsoitosta. Ajatus puhelimeen tarttumisesta ja asiakkaalle soittamisesta tuntui hieman epämiellyttävältä. Pauliinan työtä seuratessa itsekin sai uskoa asiakkaiden kontaktoimiseen kun näki, että kyllä niitä prospekteja sai kiinni. Opimme paljon siitä, miten asiakkaan kanssa keskustelu kannattaisi aloittaa,” Albrecht kertoo.

Työhyvinvointipalvelu ei ole sellainen tuote, jota asiakas ostaisi heräteostoksena. Projektin aikana havaittiin, että kaupan saaminen on paljon kiinni oikeasta ajoituksesta, kun asiakkaalla on sopiva budjetti olemassa ja suunnittelee hankintojaan. NurtureWorks oppi paljon asiakkaiden ostoprosessista ja avasi monien asiakkaiden kohdalla keskusteluja, vaikka itse myynnillisiä tuloksia ei ehdittykään sadassa tunnissa saamaan.

“Olisi ollut toki miellyttävää, että myynnillisiä tuloksia olisi ehditty saamaan, mutta meidän odotuksemme joka tapauksessa täyttyivät ja ja olemme erittäin tyytyväisiä Pauliinan toimintaan. Valitettavasti itse emme pystyneet jatkaa yhteistyötä pidempään, vaikka olisimme mielellämme ottaneet jatkoa tälle projektille”, Albrecht toteuttaa.

Pauliinan terveiset

“NurtureWorksilla on etunaan rautainen osaaminen työhyvinvoinnin ja työpsykologian puolelta. Lisäksi heidän menetelmänsä tunnistaa ongelmien juurisyyt ja kehittämään koko organisaatiota sen sijaan, että keskityttäisiin työntekijään, tyyliin ‘mitäs uuvut siinä?’. Palvelulle on valtavasti tarvetta markkinoilla, etenkin nyt koronapandemian ja etätyön aikana, ja olen varma, että myynti alkaa kotiutua, kunhan he vain pitävät nyt valitun suunnan!” Pauliina tiivistää.

Varaa palkata omaa myyjää ei ollut, ja halusimme tukea koko myyntiprosessiin eikä vain esimerkiksi buukkaria. Googletin asiaa, ja Sellai oli ainoa yhtiö Suomessa, jonka löysin, joka tarjoaa myyntikonsultaatiota tässä laajuudessa

Amy Albrecht

NurtureWorks

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Käytämme sivuston toiminnan kannalta välttämättömien evästeiden lisäksi evästeitä sivuston kävijämäärän analysoimiseen ja markkinoinnin räätälöimiseen. Tietosuojaseloste