Myy tavalla, jolla asiakas haluaa ostaa

Myy tavalla, jolla asiakas haluaa ostaa

Linkkarissa puhutaan myyjien persoonista ja asiakaskokemuksista paljon. No entä osaatko reflektoida minkälainen persoona itse olet ostajana? Nämä ovat #Southwesternconsulting versioita B2B ostajapersoonista.

Tunnistatko olevasi joku näistä B2B ostajapersoonista? 🔍

🥊 Fighter – Kysyt myyjältä heti ”Mitä tämä maksaa? Mitä minä hyödyn tästä? Mikä on tämän ROI?” Haluat, että puhutaan suoraan ja asiaa. Teet nopeasti ja usein itsenäisiä päätöksiä.

🤹‍♀️ Entertainer – Heität helposti huumoria. Haluat luoda henkilökohtaisen suhteen myyjään tai yritykseen jolta ostat. Haluat mieluiten asioida tietyn kontaktihenkilön kanssa, etkä anonyymilta luukulta. Sytyt tapaamaan kiinnostavia brändejä, vaikka sinulla ei olisi aikomustakaan ostaa.

🤝 Counselor – Mietit ostajana aina muita. Kysyt itseltäsi jatkuvasti, mitä muut ovat tästä mieltä? Miten tämä auttaa yritystä? Haluat löytää kollegoista tukijoita ostopäätökselle, ennen kuin ostat. Et halua haaskata myyjänkään aikaa. Pahoittelet hidasta etenemistä.

🕵♀️ Detective – Haluat tietää miten tuote konkreettisesti toimii. Mietit asioita hyvin insinöörimäisesti. Pehmeät arvolupaukset ovat vaikeita arvioida, haluaisit mieluummin puhdasta dataa. Haluat nähdä konepellin alle. Tykkäät piloteista.

Mikä ostajatyyppi sinä näistä olet?

Meissä jokaisessa on piirteitä ja taitoja kaikista näistä, mutta mikä näistä persoonista kuplii sinusta eniten?

Sellaissa kun aloitan uuden yrityksen edustamisen, mietin aina, että minkälaisia tämän tuotteen ostajat usein ovat. Se auttaa minua hahmottamaan tarvitaanko enemmän asiakastarinoita ihmisistä, lukuja/laskureita tuloksista vai vaikka sertifikaatteja, jotta myyntityö olisi tuottavampaa. 

B2B-myyntiä ketterästi ilman rekrytoinnin vaivaa

Lue myös

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Käytämme sivuston toiminnan kannalta välttämättömien evästeiden lisäksi evästeitä sivuston kävijämäärän analysoimiseen ja markkinoinnin räätälöimiseen. Tietosuojaseloste