Niinkuin aina myyntitapaamisissa, kaikilla osanottajilla on omat tavoitteensa. Meidän tavoite on kartoittaa asiakkaan nykytila, myyntiavun tarpeet, myytävän ratkaisun myyntihistoria ja tulevaisuuden toiveet. Asiakas puolestaan haluaa kuulla, mitä arvoa me pystymme tuottamaan heille.
Kaikki perustuu molemminpuoliseen arvonluontiin
Myyjän ja asiakkaan ensikohtaamisessa pitää aina olla pohjatyöt tehtynä. Voit olla varma siitä, että me olemme tehneet kotiläksymme. Useimmiten julkiset lähteet eivät kumminkaan anna meille tarpeeksi, jonka takia käytämme tapaamisessa suurimman osan ajasta keskusteluun. Emme pysty luomaan teille arvoa, ellemme tiedä, miten sitä pystymme asiakkaalle parhaiten luomaan.
Historiallinen myyntidata edesauttaa keskusteluja
Tulemme kysymään historiallisia avainlukuja myynnistä. Tämä auttaa meitä ymmärtämään myyntisyklin keston, onnistumisten mahdollisuudet ja ennustamaan tulevaa.
Näin valmistaudut palaveriin Sellaisen kanssa:
- Ole avoin nykytilanteesta ja kerro rohkeasti, että minkälaista osaamista kaipaat tiimiisi. Meillä on useita konsultteja erilaisilla taustoilla, joita esittelemme teille ensimmäisen tapaamisen perusteella.
- Jos vain mahdollista, jaa meille historiallisia avainlukuja ratkaisusi myynnistä.
- Jos sinulla on budjetti tiedossa, jaa tietosi meidän kanssa. Meidän on helpompi ymmärtää yhteistyön mahdollisuudet, kun tiedämme, että olette tosissanne panostamassa myyntiin.
Sellaissa konsultit saavat olla sellaisia kuin ovat. He kirjoittavat blogeja kokemuksistaan ja näkemyksistään vapaasti. Mieluummin rohkeaa ja tulista, kuin kädenlämpöistä tai laimeaa.