Miten ehkäiset myyntiriskiä?
“Yritys joko elää tai näivettyy myynnin seurauksena blah blah blah.”
Tämänhän me jo tiedämme.
Mitä sitten? Sinun myyntisi sujuu. Kauppaa tulee kuin rasvattuna ja mikään ei voi uhata vuoden myyntitavoitteisiin pääsemistä – olet jopa valmis käärimään itse hihasi, jotta tavoitteisiin päästään.
Kun sinulta kysytään…
Entä jos ykköstykkisi lähtee kilpailijan matkaan tai jää bussin alle? Mitä jos itse sairastut?
Entä jos uusi rekrytointisi onkin täysi susi ja menetät 3 kuukautta hyvää myyntiaikaa?
Entä jos sinä kasvat 50% vuodessa ja kilpailija 60%?
Naurat tällaisille kysymyksille. 🤣 Ehkä itku silmässä sen takia, että olet kokenut nämä asiat liiankin monta kertaa. Tai ehkä sen takia, että eihän näitä meille käy.
Tullaan takaisin reaalimaailmaan. Suomessa myynti on yleensä yksi (pieni osa) yrityksen toimintaa, ja tämä kulttuuri tuskin muuttuu hetkessä. On enemmän kuin todennäköistä, että myyntiorganisaatiossasi tulee erilaisia kriisejä – niihin on varauduttava jo tavoitteiden asetannan aikana. Hyvässä lykyssä yrityksesi hallitus tai esimiehesi tietävät myynnin problematiikkaa ja he osaavat myös suhtautua lempeästi, jos joku ei mene nappiin.
Ikävä kyllä kilpailijat eivät näin armollisia ole.
Kuvitellaan, että on yritys, jossa huippumyyjät -ja palvelut kohtaavat. Voit soittaa hädän hetkellä heille, ja saada kokemusta, näkemystä, verkostoja ja kädet savessa-myyntitekemistä jo seuraavaksi maanantaiksi.
Ja hyvä uutinen sinulle, joka et ole myyntiongelmista kärsinyt: meitä voi käyttää, vaikka ei vielä sattuisikaan.

Tarvitsetko asiantuntijamyyjää, jolla on jalat maassa? Sellai hoitaa homman, kun haluat testata uutta markkinaa tai tuotetta, tai et halua sitoutua omaan myyjään pitkäaikaisesti. Ole yhteydessä niin jutellaan!