Mistä maksat asiantuntijamyyjällesi?

Mistä maksat asiantuntijamyyjällesi?

Perinteisesti myynnissä ajatellaan, että vain tuloksesta maksetaan. Me Sellaissa taas uskomme siihen, että moderni B2B asiantuntijamyyntityö on usein tiimityötä myyjän ja ostajan kanssa, että tulospalkkio jopa rapauttaa myynnin toteutumista. Pelkästään paikalle tulemisestakaan ei pitäisi maksaa, sillä se passivoisi tekijöitä. Tästä syystä Sellaissa maksetaan myyjille tuottavuudesta. Maksamme vain läpinäkyvistä tehdyistä myyntiaktiviteeteista. 

Tuottavuusmittarit tulevat tunti- ja tulosmittareiden tilalle 

Työtunnit olivat hyvä tapa mitata työntekoa ensimmäisessä teollistumisen vallankumouksessa, kun ihmiset siirtyivät maatiloilta tehtaille. Enään ne eivät kerro mitään.  #Etätyö on kasvattanut painetta asiantuntijoiden työn #tuottavuuden mittaamista. ⏰📈🧮 Muun muassa Microsoft yrittää mitata entistä tarkemmin työntekijöiden tuottavuutta. 

Monet ihmiset inhoavat, että heitä mitataan – Myynnissä se on normi

Moni kimpaantuu tästä aiheesta, koska pitää sitä työnantajan epäluottamuslauseena 😤

Itse uskon, että työntekijöiden tuottavuusmittareiden ansiosta pääsemme vihdoin eroon työntekijöiden tuntiseurannasta ja palkkaepätasa-arvosta. Tulevaisuudessa voimme maksaa kaikille työntekijöille tuottavuuden mukaan palkkaa sukupuolesta, iästä tai etnisestätaustasta riippumatta.

Läpinäkyvä tuottavuusmittari on reiluin

❄️ Osa tuottavuusmittareiden vastustajista kokee olevansa niin uniikkeja osia organisaatiota, ettei heidän työpanosta voida millään mittarilla edes arvioida… Kehittynyt tekoäly ja teknologia kyllä mahdollistaa paremman työpanoksen mittarin rakentamisen tänä päivänä, kuin kellokortti ja se olisi todellisten uniikkienkin tekijöiden etu.

Tuottavuusmittarit ovat asiantuntijamyynnissä parempia kuin tulosmittarit

Me Sellaissa olemme todistaneet, että meidän tuottavuusmittarit ovat toimineet erittäin hyvin ja johtavat kustannustehokkaampaan myyntityöhön. Meillä myyjälle maksetaan vain täysin dokumentoidusta läpinäkyvästä myyntiaktiviteetista palkkaa, ei tuloksesta tai tunneista toimistolla. Näin myyjän fokus säilyy myyntityön toteuttamisessa, mutta vältämme esimerkiksi myyjien epätoivotun kikkailun korkeamman provision toivossa ja muut työläät epäselvyydet. Lisäksi myyntityötä on helpompi ohjata, koska palkitset työstä ja sen tuottavuudesta. Jatkuva neuvottelu oman myyntiorganisaation kanssa loppuu. 

Mitä mieltä sinä olet, onko tuottavuuden mittaus työpaikkojen tulevaisuutta?

B2B-myyntiä ketterästi ilman rekrytoinnin vaivaa

Lue myös

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Käytämme sivuston toiminnan kannalta välttämättömien evästeiden lisäksi evästeitä sivuston kävijämäärän analysoimiseen ja markkinoinnin räätälöimiseen. Tietosuojaseloste