Perinteinen kauppakorkeakoulun käynyt myynnin johtaja näkee excelissä punaisen rivin, vähentää siihen liittyvää tekemistä. Vihreä rivi, lisää tekemistä. Näin karrikoidusti. Kaikilla toimialoilla ja markkinoilla tämän tyylinen perinteinen myynnin johtaminen ei enää toimi.
Kohdenna ja innovoi
B2B-toimialat ovat kapeita, asiakasmäärät rajallisia ja kilpailu kovaa. Pelkästään myyntiresurssien lisääminen ei lisää tuottavuuttasi, koska rajat tulevat vastaan.
Lisäluukutuksen sijaan etenkin B2B-yritykset tarvitsevat tarkemmin kohdennettua viestintää ja kykyä innovoida myyntiä.
Ensi kerran, kun mietit myynnin lisäresursointia, pohdi näitä
- Lisäresursoinnin sijaan mieti keinoja skaalata nykyisen tiimin tekemisen määrää.
- Käytä investointibudjettisi esimerkiksi viestinnän entistä parempaan kohdennukseen, jolloin saatkin pienemmällä panostuksella enemmän kauppaa.
Onko teidän liiketoiminnassa myynnin kyvykkyyttä kokeiluihin?
Sellai auttaa B2B yrityksiä kirkastamaan tuotteistusta ja terottamaan myynnin kärkeä.