Hyvän ja huonon myyntiorganisaation selkein ero

Hyvän ja huonon myyntiorganisaation selkein ero

Valitettavan yleinen kommentti, jonka voi kuulla myyjän suusta puhelun tai tapaamisen jälkeen ”No mä kirjaan nää keskustelut CRM: sitten huomenna…” Hubspot ja Pipedrive osataan ottaa käyttöön, mutta ongelma on, että systemaattista myyntidokumentointia suoritetaan pk-yrityksissä yhä liian vähän.

Hyvä asiantuntijamyyjä kirjaa myyntiaktiviteettinsa aina CRM:n. Vaikka keskustelu ei edes johtaisi mihinkään!

Huonosti dokumentoitu myynti on 5x tehottomampaa

B2B uusasiakashankinnassa joidenkin tilastojen mukaan vain noin 2 % keskusteluista johtaa kauppaan samantien. Pitkässä juoksussa ajoituksen osuessa kohdalleen, hyvällä asiakaspalvelulla tästä massasta kuitenkin kaupaksi klousaantuu 7 – 10 % uusista keskusteluista, eli heität potentiaalisesti 60 – 80 % myynnistäsi kerralla roskiin, jos et kirjaa keskusteluja mihinkään. 💡

Ja vaikka sinulla olisi kuinka hyvä muisti, ei siitä ole mitään apua kunnnes myyjä aloittaa organisaatiossasi.

Muista aina: Se mitä ei ole CRM:ssä, ei ole tapahtunut! ✅

Tämän takia Sellain asiantuntijamyynti perustuu vain täysin läpinäkyviin ja dokumentoituihin myyntitoimenpiteisiin.

 

 

B2B-myyntiä ketterästi ilman rekrytoinnin vaivaa

Lue myös

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Käytämme sivuston toiminnan kannalta välttämättömien evästeiden lisäksi evästeitä sivuston kävijämäärän analysoimiseen ja markkinoinnin räätälöimiseen. Tietosuojaseloste