Valitettavan yleinen kommentti, jonka voi kuulla myyjän suusta puhelun tai tapaamisen jälkeen ”No mä kirjaan nää keskustelut CRM: sitten huomenna…” Hubspot ja Pipedrive osataan ottaa käyttöön, mutta ongelma on, että systemaattista myyntidokumentointia suoritetaan pk-yrityksissä yhä liian vähän.
Hyvä asiantuntijamyyjä kirjaa myyntiaktiviteettinsa aina CRM:n. Vaikka keskustelu ei edes johtaisi mihinkään!
Huonosti dokumentoitu myynti on 5x tehottomampaa
B2B uusasiakashankinnassa joidenkin tilastojen mukaan vain noin 2 % keskusteluista johtaa kauppaan samantien. Pitkässä juoksussa ajoituksen osuessa kohdalleen, hyvällä asiakaspalvelulla tästä massasta kuitenkin kaupaksi klousaantuu 7 – 10 % uusista keskusteluista, eli heität potentiaalisesti 60 – 80 % myynnistäsi kerralla roskiin, jos et kirjaa keskusteluja mihinkään.
Ja vaikka sinulla olisi kuinka hyvä muisti, ei siitä ole mitään apua kunnnes myyjä aloittaa organisaatiossasi.
Muista aina: Se mitä ei ole CRM:ssä, ei ole tapahtunut!
Tämän takia Sellain asiantuntijamyynti perustuu vain täysin läpinäkyviin ja dokumentoituihin myyntitoimenpiteisiin.
Tämä sivusto käyttää evästeitä. Käytämme sivuston toiminnan kannalta välttämättömien evästeiden lisäksi evästeitä sivuston kävijämäärän analysoimiseen ja markkinoinnin räätälöimiseen.
Tietosuojaseloste
Leave A Reply