Hyvä myyjä myy varmaa lopputulosta

Hyvä myyjä myy varmaa lopputulosta

Huippumyyjät eivät myy tuotteita. He eivät myöskään myy räätälöityjä palveluita. He myyvät ratkaisuja, eli lopputuloksia. Huippumyyjä hallitsee diilinsä. Hän myy vain sellaista lopputulosta, johon voit itse täysin vaikuttaa. 

Jos tuotteen toimintaan liittyy kolmansia osapuolia tai ulkopuolisia vaikutuksia, niin kuvaa ne selkeästi asiakkaalle. Asiakas voi nimittäin pettyä ja pettynyt asiakas on myynnin kustannus – kallis sellainen! 

Jos et ole varma lopputuloksesta, niin ei kannata luvata lopputulosta.

Me Sellaissa teemme paljon täysin uusien B2B-innovaatioiden myyntiä. Kukaan ei vielä tiedä miten se menee kaupaksi. Yhdessä tehdään sitten myyntisuunnitelma, toteutetaan suunniteltu myyntityö ja tulosten perusteella päätetään joka kuukausi jatkosta Lupaamme täysin läpinäkyvää dokumentoitua asiantuntijamyyntityötä, sen voimme taata.

Joskus meilläkin on asiakkaita, jotka ovat tyytyväisiä työhömme, mutta pettyneitä lopputuloksiin.

Mieluummin näin, kuin että olisimme antaneet lupauksen kaupoista, joita emme voi täysin kontrolloida. Silloin asiakas herkästi pettyy meidän palveluun ja epäilee tehtiinkö kaikkemme. Se on kaikkien rahan ja ajan haaskausta.

Jokaisella alalla, myös myyntipalveluissa, on aina niitä messiaita, jotka lupaavat asioita, joihin ei voi vaikuttaa. Se tekee kipeää, sillä tiedän että homma tulee näpeille, alan maine kärsii, houkuttelevuus heikkenee ja kustannukset kasvavat – Meillä kaikilla.

B2B-myyntiä ketterästi ilman rekrytoinnin vaivaa

Lue myös

Leave A Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Käytämme sivuston toiminnan kannalta välttämättömien evästeiden lisäksi evästeitä sivuston kävijämäärän analysoimiseen ja markkinoinnin räätälöimiseen. Tietosuojaseloste