5 modernin B2B-myynnin ongelmaa

5 modernin B2B-myynnin ongelmaa

Onko yrityksellänne ollut ongelmia B2B-myynnissä?

Nykypäivän B2B-myynnin ongelmat ovat monimutkaisia ja haastavia yritykselle sekä myyjälle. Tässä 5 esimerkkiä:

1. Tuotteet ovat monimutkaisia ja myyntisyklit pitkiä 🌪

Yksinkertaisen asian myyminen on yksinkertaista. Myyntiala muuttui nopeasti, kun tuotteet muuttuivatkin palveluiksi ja arvon tuottoon liittyi softaa. Monimutkaisuuden takia ostopäätökseen osallistuu useampia ihmisiä, mikä tarkoittaa useampia tapaamisia ja pidempiä myyntisyklejä. 🏁

2. Yksinkertaiset provikka mallit eivät pelitä 🛸

Palkan ennakointi on myyjälle vaikeata, sillä tuotteet ja ostoprosessit on monimutkaistuneet ja myynnistä on tullut tiimityötä. Yksilökohtaiset palkkiot tutkitusti heikentävät ryhmätyön tuloksia.

3. Dokumentoinnin vaatimukset ovat kasvaneet 🗒

Kaiken myyntityön tulee olla nykyään dokumentoitu CRM:ään. Enää ei riitä, että myyjällä on oma mustakantinen muistivihko. Se vihko nimittäin lähtee myyjän mukana seuraavaan yritykseen.

4. Kilpailu B2B-asiantuntijoista tekee myyjien työsuhteista lyhyitä 💯

Ennen saatettiin olla yrityksessä töissä kymmeniä vuosia. Nykyään myyjien keskimääräinen työsuhde kestää noin 2 vuotta, jonka jälkeen siirrytään paremman työsopimuksen perässä kilpailijalle. Yritysten välinen kilpailu asiantuntijoista on kovaa!

5. Myynnistä on tullut erittäin monikanavaista 🌎

Saatat välillä kuulla modernin myyjän haaveilevan siitä, että työ olisi yksinkertaisempaa. Prospektointi on vaivalloista vaikka netti on täynnä tietoa, diileissä on enemmän päättäjiä, myynnin työkaluja on paljon ja monet somekavatkin pitää hallita kaupantekokanavien käytön maksimoimiseksi. Laadullisessa myynnissä on tärkeää hyödyntää eri kanavia ja muistuttaa asiakasta olemassa olollaan. 

 

Yllättikö joku näistä muutoksista sinut? Tuliko sinulla joku mieleen näiden lisäksi?

Sellain alusta ratkaisemassa B2B-myynnin ongelmia

Sellai on ratkaisu osaan modernista myynnin ongelmista. Me autetaan 🇫🇮🇸🇪  yrityksiä ja B2B-myyjiä tekemään modernia myyntityötä yhdessä, ilman että myyjää tarvitsee rekrytoida. Yhteistyö on paljon joustavampaa ja käynnistyy jopa kahdessa viikossa. 

Lue myös

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Käytämme sivuston toiminnan kannalta välttämättömien evästeiden lisäksi evästeitä sivuston kävijämäärän analysoimiseen ja markkinoinnin räätälöimiseen. Tietosuojaseloste