Mikä UrakkaDiili?

Idea lähti siitä kysymyksestä, että miksi remontin tilaaminen paikalliselta firmalta on niin vaikeaa. Luotettavan remonttiyrityksen kilpailuttaminen ja löytäminen tiettyyn tarpeeseen vie aikaa ja voi tulla kalliiksi. Eemil Kraft (TJ) lähti digitalisoimaan koko konseptia remontin tilauksen ympärillä. Eemilillä on pitkä tausta digitaalisen markkinoinnin parista, joka toi varmuuden siitä, että nykymaailmassa tekijä tulisi löytää paljon helpommin ja turvallisemmin. Hän lähti rakentamaan alustaa, jossa yksityishenkilöt sekä taloyhtiöiden ja yrityskiinteistöjen päättäjät voivat kilpailuttaa paikallisia remontin tekijöitä oman tarpeensa mukaan, ilman ylimääräisiä mutkia.

UrakkaDiili on tarjouspyyntöpalvelu, joka yhdistää remontteja tarvitsevat ja niitä tarjoavat. Jos esimerkiksi kylpyhuone on laatoituksen tarpeessa, yhdellä tarjouspyynnöllä saat sähköpostiisi tarjouksia lähialueellasi kylpyhuoneremontteja tarjoavilta urakoitsijoilta ja näet millaisia arvioita he ovat saaneet aiemmilta asiakkailta. Tarjouspyynnön lähettäminen ei sido kuluttajaa mihinkään, joten saapuvia tarjouksia voi tarkastella rauhassa.

UrakkaDiilillä oli tavoitteena löytää urakoitsijoita Sellain avulla

Kuten millä tahansa markkinapaikalla kysynnän ja tarjonnan tulee kohdata. UrakkaDiilin tiimi oli tunnistanut, että kysynnän kasvaessa palveluun tarvitaan mukaan uusia urakoitsijoita. He alkoivat etsimään kumppania, joka voi tuoda alustalle validoituja yrittäjiä. Eemilin sanoin: ‘’Havahduttiin tilanteeseen, että jotta saadaan pyörät pyörimään, niin tarvitsemme tähän ulkopuolisia apukäsiä.’’ Pari vuotta sitten Eemil oli jutellut Sellaisen kanssa, ja täten muisteli, että Sellai voisi olla oiva vaihtoehto. ‘’Siitä se silloin rivakkaan lähti, heti kun päästiin puheille.’’ Sellai oli heille valittavista vaihtoehdoista paras.

Projektin luonne ja konsepti kehitettiin heti yhdessä ideoiden ‘miten voidaan maksimoida tulosten määrä käytettyyn aikaan verraten.’ UrakkaDiili oli poikkeuksellisena päämiehenä tehnyt loistavan ja syväluotaavan pohjatyön, joten Sellain oli hyvin helppo aloittaa työnteko samantien.

Myynnin haasteet, mitä ne olivat?

Sellai on toteuttanut monia projekteja, joissa myynnin haasteet ovat helposti tunnistettavissa. UrakkaDiili ei ollut poikkeus: Haasteena oli vähäinen arvokeskustelujen määrä potentiaalisten asiakkaiden kanssa. UrakkaDiilin tiimi oli aiemmin soitellut myyntipuheluita, mutta tarve oli tavoittaa suurempi yleisö. ‘’Jengillä oli kädet täynnä. ‘’ 

Sellain palvelu sopii loistavasti alustatalouden myyntiin. ‘’’Olimme hyvin luottavaisia, että saadaan urakoitsijoita aikaan. Ei tarvinnut jännittää, että lähteekö kukaan mukaan kun Sellaiset nostaa luurin.’’

Yhteistyö Sellain kanssa: Saumatonta

UrakkaDiilillä oli hyvin kartoitettu tarve, joten Sellaiset pääsivät toteuttamaan myyntiaktiviteetteja heti alkupalaverien päätyttyä. ‘’Olin alusta asti hyvin luottavainen. EI tarvinnut olla epävarma siitä, mitä sieltä tulee. Sellainen fiilis meillä, että kaikki ketkä on soittanut näitä, on ammattimyyjiä.’ Eemil Kraft (2020)

‘’Luottamus oli se tärkein juttu meidän välillä. Ei tarvinnut miettiä sitä et tuleeko sieltä myyntiä. Ja kun suurin ongelma meillä oli omat resurssit, ja tämän yhteistyön ohella ei tarvinnut käyttää niitä stressaamiseen. ‘’


0 kommenttia

Vastaa

Avatar placeholder

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *