Jobexio yrityksenä

Jobexio on osaamisen hallinta- ja rekrytointipalvelu, joka tarjoaa älykästä tiiminhallintaa yrityksille sekä toimii rekrytointialustana IT-alan työnhakijoille.

Jobexion toimitusjohtaja Jyrki Kyläheiko kuvaa yrityksen lähtötilannetta omiin kokemuksiinsa nojaten: ”Olen ollut parikymmentä vuotta mukana pienemmissä konsulttiyrityksissä ja nähnyt sitä tiiminhallinnan tarvetta. Toisaalta olen tehnyt konsultointia freelancerina useamman vuoden ja huomannut, kuinka vääristynyttä se markkina voi olla. Välityskonsultit ottavat työkeikoista aika isoja provisioita.”

Jobexio ei peri välityspalkkioita, vaan rekrytointeja pystyy käyttämään rajattomasti pelkästään parinsadan euron kiinteällä kuukausimaksulla. Viime joulukuussa ensimmäisen version palvelusta julkaissut yritys keskittyi aluksi markkinoimaan palveluaan ilmaisille käyttäjille eli työnhakijoille ja freelancereille.

”Touko-kesäkuun vaihteessa alettiin enemmän tehdä myyntiä yrityspuolelle. Siinä vaiheessa otettiin Sellai mukaan.”

Sellai mukaan kuvioihin

Jobexio halusi testata konseptiaan ennen omien myyjien palkkaamista. Myös myyntiin vaadittava aika oli usein kortilla.

”Jobexio oli uusi yritys ja oli helpompi ensin testata ulkopuolisen myyjän kanssa se tuote ja palvelu. Eli me olimme tekemässä myynnin pilotointia, etsimme sopivaa kohdeyleisöä Jobexion tuotteelle”, Sellain konsultti Jyri Järvinen kertoo.

Jyrki Kyläheiko toteaa yhteistyön käynnistyneen jouhevasti. Sellain työntekijät olivat mukavia ja asiantuntevia ja tarttuivat työhön aktiivisesti. Perusajatus ymmärrettiin hyvin ja samalla saatiin myös muokattua ja terävöitettyä yrityksen viestiä ja myynnillistä näkökulmaa.

”Kokeiltiin isoja yrityksiä, teknologiataloja, sekä pienempiä yrityksiä. Käytiin Suomen markkinat käytännössä segmenteittäin läpi, parannettiin myyntipresentaatiota, sparrattiin, miten sitä tuotetta representoidaan ja myydään sekä kirkastettiin tuotetta samalla”, Järvinen kiteyttää.

jyri järvinen
Jyri teki Jobexiolle myynnin pilotointia, eli etsi sopivaa kohdeyleisöä tuotteelle.

Haasteita ja tavoitteiden kirkastamista

Myynnin aloittamisen haasteena on usein saada yritykset vakuuttuneiksi ja lähtemään mukaan toimintaan, kun näyttöä aiemmasta yhteistyöstä ei vielä ole. Kuinka asiakkaissa herätetään luottamus ja uteliaisuus kokeilla ja testata uutta palvelua? Sellai käytti Jobexion kanssa ilmaistestihakuja, jolloin asiakkaat pääsivät testaamaan palvelua ilmaiseksi. Tämä lisäsikin pian käyttäjämääriä huomattavasti.

Jyrki Kyläheiko toteaa, että Sellaista oli enemmän apua juuri konseptin alkuvaiheessa, markkinatutkimuksen tekemisessä ja erilaisten viestien kokeilemisessa. Yhteistyön päätteeksi Jobexiolla oli myös uskallusta palkata oma, täysipäiväinen myyjä, joka aloitti lokakuun alussa.

”Jobexiossa todettiin, että heidän konseptinsa on hyvä ja heidän kannattaa palkata se oma myyjä”, Jyri Järvinen summaa.

Kohti tulevaa

Vaikka Jobexion ja Sellain yhteistyö on toistaiseksi päätöksessä, sekä Kyläheiko että Järvinen pitävät mahdollisena, että Jobexio käyttäisi tulevaisuudessa Sellain palveluja.

Jobexio haluaisi käydä läpi viisi asiakassegmenttiä, joista tällä hetkellä ehditään panostaa vain kahteen. Lisäksi katseet suuntautuvat ulkomaiden markkinoille.

”Jobexion alusta on tehty englanniksi. Mikään ei estä sitä, että lähdetään ulkomaille ja tehdään samanlainen pilotti sitten sinne.”


0 kommenttia

Vastaa

Avatar placeholder

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *